Shop Mobile More Submit  Join Login
Digital Ewan by RSMLittrell Digital Ewan by RSMLittrell
So, I was watching actor Ewan McGregor in Star Wars Episode III again and I thought to myself, "Gee, I really should finish that digital painting I started of him in May." :D Here it is! :giggle: Ewan is my favorite actor and I've done many graphite drawings of him, so I figured it was about time I did a digital portrait. Looks pretty good methinks.

Made with:
Adobe Photoshop 7.0
My Wacom drawing tablet
And [this reference photo]
Add a Comment:
 
:iconowkluvu:
owkluvu Featured By Owner Nov 23, 2011  Hobbyist Traditional Artist
he is my fav actor too !!!!!:D
Reply
:iconrsmlittrell:
RSMLittrell Featured By Owner Nov 24, 2011  Professional General Artist
He's certainly earned that praise!
Reply
:iconowkluvu:
owkluvu Featured By Owner Nov 28, 2011  Hobbyist Traditional Artist
yeah, in the netherlands(where i am from) almost nobody knows him...
Reply
:iconrsmlittrell:
RSMLittrell Featured By Owner Dec 1, 2011  Professional General Artist
Oh, I know some people that know his name. More people recognize his characters.
Reply
:iconowkluvu:
owkluvu Featured By Owner Dec 3, 2011  Hobbyist Traditional Artist
well in my country they mostly know him as Obi-Wan Kenobi or as Cristian.
Reply
:iconwinkietinkie:
Winkietinkie Featured By Owner Jul 28, 2007   Interface Designer
i know this is sooooooo old, but it's still great ^^'
Reply
:iconrsmlittrell:
RSMLittrell Featured By Owner Sep 22, 2007  Professional General Artist
Aww, thank you! And thanks a bunch for the fav. I'm glad you enjoy it so much.
Reply
:iconflyznthings:
flyznthings Featured By Owner May 26, 2007
beautiful work on the hair, never seen anything like it :+fav:
Reply
:iconrsmlittrell:
RSMLittrell Featured By Owner May 29, 2007  Professional General Artist
Thank you very much for the comment and the fav!
Reply
:iconmonkeyheadmushroom:
monkeyheadmushroom Featured By Owner Feb 28, 2006   Photographer
This is amazing! Oh and if you have a thing for ewan you should get hold of "the long way round" a motorbike journey hid did round the world published by the bbc.
Reply
:iconrsmlittrell:
RSMLittrell Featured By Owner Feb 28, 2006  Professional General Artist
Thanks a bunch! I've seen "The Long Way Round" on TV. Unfortunately I missed the end because the channel playing it kept changing the times they aired the show and didn't tell the viewers they were doing that. What I saw was very entertaining!!
Reply
:iconholly-witch:
HOlly-witCH Featured By Owner Jan 11, 2006
WoooWwww this really amazing !! you re really great photoshop artist :clap: ı wish ı had a drawing tablet to ;P
Reply
:iconrsmlittrell:
RSMLittrell Featured By Owner Jan 11, 2006  Professional General Artist
Oh, thanks so much :D
Reply
:iconthingrodiel:
thingrodiel Featured By Owner Jan 10, 2006   Writer
Oh my fucking God, Jesus Christ and all saints!!! That's just... AMAZING!!! :+favlove:
Reply
:iconrsmlittrell:
RSMLittrell Featured By Owner Jan 10, 2006  Professional General Artist
:lmao: Thank you tons for the comment and the +fav :D
Reply
:iconmgssnake:
MGSSnake Featured By Owner Jan 6, 2006
Mmm, lovely. ^_^
Reply
:iconrsmlittrell:
RSMLittrell Featured By Owner Jan 10, 2006  Professional General Artist
Thank so much for the comment and the +fav :glomp:
Reply
:iconspandex:
Spandex Featured By Owner Dec 28, 2005
Sweet Ewan, this is amazing!
Great detail on everything! The lips are wonderful, and, as others have said, the facial scrub and the eyes are great. I especially want to say fantastic job on the eyes, because Mr. McGregor's eyes are, as you know, phenomenal, and that greeney-bluey-gray is a very hard shade to get.
Oh, and yes, I also want to compliment you on your true McGregor fandom. ^^ Not only have you added in his moles and not discarded them, but you knew your reference picture was flipped and put them in the right places. I applaud you sincerely for that.

Overall, really a stupendous job. +faving now!
Reply
:iconrsmlittrell:
RSMLittrell Featured By Owner Dec 30, 2005  Professional General Artist
Thank you so much for the comments, even the stuff you repeated that others have said, because it just makes me feel sure I did it well :hug:
Thank you much for applauding my mole placage :lmao: It's a real shame the moles get airbrushed out in photos and such. They add so much character to his beautiful face.
Meloves you for the fav also :D
Reply
:iconzaty:
Zaty Featured By Owner Dec 28, 2005  Hobbyist General Artist
aha! i knew it was him! yay! :dance:

great cg, this truly is. (trying to imitate :yoda: hehe)
you like star wars? =)

anyhoo, i like the fact that you don't try to cover/hide his moles on his forehead cuz some people aren't very fond of facial "accesories" in the form of moles and scars, and they tend to make them less visible. i think it's cool that you put moles anyway, even if you DO put in in different places, heheh. =D

and his micro-short beard is SO realistic, i could just imagine myself rubbing his chin and hearing those "screeessh screeessh" sounds. heheh. i used to love doing that to my dad when he's too lazy to shave when i was a kid =T

but anyways, once again, another truly awesome pice. argh. how come you're so good at this? :shakefist: lol.

oh, oh, rhonda! it would be SO awesome if you did a johnny depp portrait as edward scissorhands or sth. :heart:
just a suggestion. =D
Reply
:iconrsmlittrell:
RSMLittrell Featured By Owner Dec 30, 2005  Professional General Artist
Thanks SO much, Zaty! A nice Yoda imitation, you did. Hehe. Yes, I love the Star Wars movies :D I got Star Wars III for Christmas :heart:

Ah, I can't cover up the moles and stuff; they are such great detail and add so much character to his face! I wish I had an even better image where I could see the wrinkles and everything in his face. I love those kinds of details. They're so attractive to me.
The image I worked from is flipped around the wrong way I think, so I tried to place the moles in their accurate positions... I hope, LOL.

Ooooh, are you a Johnny Depp fan? Or just an Edward Scissorhands fan? That's a great movie. I have thought of doing a portrait of Johnny Depp. He's very cool!
Reply
:iconzaty:
Zaty Featured By Owner Dec 31, 2005  Hobbyist General Artist
and i'm sorry cuz i talk too much. :o
Reply
:iconrsmlittrell:
RSMLittrell Featured By Owner Jan 4, 2006  Professional General Artist
Hehe, no need to apologize!
Reply
:iconzaty:
Zaty Featured By Owner Jan 5, 2006  Hobbyist General Artist
:o

^_^
Reply
:iconrsmlittrell:
RSMLittrell Featured By Owner Jan 5, 2006  Professional General Artist
:lmao: :D
Reply
:iconzaty:
Zaty Featured By Owner Dec 31, 2005  Hobbyist General Artist
oho. i'm not exactly a fan of star wars, but i did watch the newer series of it, tho. i was very amused with yoda tho, he talks in riddles. ^_^

I agree about the great details on the facial lines and stuff. I undoubtedly stink at details like this tho, because I'm afraid I would spoil my picture. I guess I fall into the category that is araid of adding "accesories" of a face because I fear I would mess up and it will look terrible. You, on the other hand, or obviously good at this. I guess it's true that when you're conident or have firm belies in certain things, it show in the work you do. go Rhonda! =D

oh,.... the picture was flipped? LoL. I see. sorry or pointing that one out then. :slow:

on the subject of mr. depp (lmao), im a definite fan of both! :giggle: (kinda leaning more towards the latter guy, tho =D)

johnny's an awesomely talented (and not to mention hot) man, but edward scissorhands- now that's a piece of art i'd love to own ;P.
edward is absolute gorgeousness. and in his black costume, dude, he sizzles! :faint: ^_^

i hated the ending of the story tho because the winona girl and him didn't reconcile. :cry: but cest la vie, nothing happens the way we want it to. :shrug:
*secretly wishes for her edward to come, in the form of a human, and live together (unlogically) happily ever after* :o

yay! a johnny depp portrait! :boogie:
Reply
:iconrsmlittrell:
RSMLittrell Featured By Owner Jan 4, 2006  Professional General Artist
Welp, in digital painting you can put the accessories on a separate layer so do don’t have to worry about possibly messing up your artwork if you don’t do them right the first time :D

Gee, and people say I’m weird for the whole Shepard thing, LOL. Just kidding, I think it’s cool that you adore Edward :) I thought the end was a bummer too, but at least it’s still an awesome movie despite that.

:lmao: Well, let me know if Edwards ever becomes human and finds you, because that’ll mean I may have a chance with Shepard afterall :lmao: *sigh* Till then, I’ll continue my countdown to Shepard’s show today (one more hour of waiting), because he’ll be back from vacation today :boogie: He's been on vacation almost 2 weeks and I've been having withdrawal, LOL. :pills: I need my Shep fix! :crazy: :blush:


Again, thanks muchly for the compliments :D
Reply
:iconzaty:
Zaty Featured By Owner Jan 5, 2006  Hobbyist General Artist
just wondering.. if shep was transferred into the weather forecast department and he had to be the weatherman, would you still watch him? ;P

XD
Reply
:iconrsmlittrell:
RSMLittrell Featured By Owner Jan 5, 2006  Professional General Artist
Hell yes! :lmao: He is called the "Weatherman Wannabe" sometimes! :p
Reply
:iconzaty:
Zaty Featured By Owner Jan 5, 2006  Hobbyist General Artist
XD

you are a very amusing individual. :hug:
Reply
:iconrsmlittrell:
RSMLittrell Featured By Owner Jan 5, 2006  Professional General Artist
Heh! Thanks :D You are too, my friend :hug:
Reply
(1 Reply)
:iconbaka-mamushi:
baka-mamushi Featured By Owner Dec 10, 2005
wow! :0 thats awesome :)
Reply
:iconrsmlittrell:
RSMLittrell Featured By Owner Dec 11, 2005  Professional General Artist
Thank you very much :D
Reply
:iconpro7o-7ype:
Pro7o-7ype Featured By Owner Dec 8, 2005
striking. wow! i cant get over the hairs on the beard!
Reply
:iconrsmlittrell:
RSMLittrell Featured By Owner Dec 11, 2005  Professional General Artist
Hehe, thanks a bunch! :D
Reply
:iconerikakochanski:
erikakochanski Featured By Owner Dec 7, 2005  Professional Writer
This is soooo incredible ... I'm lost for words!!!! :faints: ~E.
Reply
:iconrsmlittrell:
RSMLittrell Featured By Owner Dec 11, 2005  Professional General Artist
Oh gee, thank you SO much!! :glomp:
Reply
:iconjaja-phoenix:
Jaja-phoenix Featured By Owner Dec 6, 2005
Likewise! Ohh, sexy avatar! ^ ^
Reply
:iconrsmlittrell:
RSMLittrell Featured By Owner Dec 7, 2005  Professional General Artist
:D
Reply
:iconbeautifull-freak:
Beautifull-Freak Featured By Owner Dec 5, 2005
It looks GREAT! Wow, really beautiful

~ :heart: Ewan ~
Reply
:iconrsmlittrell:
RSMLittrell Featured By Owner Dec 5, 2005  Professional General Artist
Thank you very much :D
Reply
:iconbeautifull-freak:
Beautifull-Freak Featured By Owner Dec 5, 2005
Very welcome!
Reply
:iconjaja-phoenix:
Jaja-phoenix Featured By Owner Dec 2, 2005
*SQUINK!* OMG OMG OMG OMG OMG!!! *Drool for a while then keels over* That is sooooo gorgeous!!
Reply
:iconrsmlittrell:
RSMLittrell Featured By Owner Dec 5, 2005  Professional General Artist
OH MY! :D Great reaction! Thank you so much for leaving a comment and for the +fav!
Reply
:icontantali:
Tantali Featured By Owner Dec 1, 2005
He looks amazing and so real!!
Reply
:iconrsmlittrell:
RSMLittrell Featured By Owner Dec 5, 2005  Professional General Artist
Thanks a bunch!
Reply
:icontantali:
Tantali Featured By Owner Dec 5, 2005
Welcome.
Reply
:iconambereyed51:
AmberEyed51 Featured By Owner Dec 1, 2005
Amazing! :heart:
Reply
:iconrsmlittrell:
RSMLittrell Featured By Owner Dec 5, 2005  Professional General Artist
Thank you much!
Reply
:iconaryll:
Aryll Featured By Owner Dec 1, 2005
This is really amazing! I love all the detail, especially in the eyes!
Reply
Add a Comment:
 
×




Details

Submitted on
November 29, 2005
Image Size
131 KB
Resolution
1000×1078
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
3,391
Favourites
31 (who?)
Comments
76
Downloads
128
×